۷ نکته طلایی و تجهیزات لازم برای در امان ماندن خودرو
نوشته شده توسط : تکنوگارد

خودرو و وسایل داخل آن همیشه طعمه مناسبی برای سارقانی است که در اموال مردم کمین کرده اند و با ترفندهای مختلف در کمترین زمان ممکن اقدام به سرقت می کنند. به همین دلیل حفظ امنیت خودرو بسیار مهم است. او در می یابد که امروزه با پیشرفت تکنولوژی خودرو، مهارت های سارقان نیز بهبود یافته است. شاید وقتی سوئیچ ماشین خود را فراموش کرده اید و به کمک کلید سازی نیاز دارید، دچار مشکل شده اید. اما باز کردن درب خودرو و راه اندازی آن برای سارقان حرفه ای نسبتا آسان است. به همین دلیل همواره رعایت نکات ایمنی و استفاده از قفل ها و تجهیزات مختلف مانند ردیاب خودرو ، سیستم ایموبلایزر و ... برای حفظ ایمنی خودرو از سوی مسئولان پلیس توصیه می شود.

نکات طلایی برای بهبود امنیت خودرو

1. خودروی خود را به تجهیزات ایمنی مانند سیستم دزدگیر، سیستم ضد سرقت، قفل فرمان، قفل پدال و ... مجهز کنید و هرچه سریعتر اقدام به خرید دزدگیر ماشین و انواع آن شوید.

2. هنگام خروج از ماشین خود مطمئن شوید که تمام پنجره ها و درها کاملا بسته باشند.

3. ماشین خود را در مکان های خلوت و تاریک پارک نکنید.

4. خودروی خود را برای هیچ زمانی هرچند کوتاه با موتور روشن ترک نکنید.

5. اگر خودروی شما نقص فنی دارد و مجبور به هل دادن آن هستید، هرگز اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند.

6. اگر خودروی خود را از افراد ناشناس خریده اید، قفل و تجهیزات ایمنی آن را تعویض کنید.

7. به منظور کاهش احتمال سرقت خودرو از نصب تزئینات اضافی در داخل و خارج خودداری کنید.

تجهیزات مورد استفاده برای اطمینان از ایمنی خودرو

یکی از مواردی که امنیت خودرو را افزایش می دهد و احتمال سرقت آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، استفاده از تجهیزات امنیتی مخصوص خودرو است.

قفل کاپوت برای ایمن نگه داشتن تجهیزات داخل محفظه موتور خودرو

تجهیزات داخل محفظه موتور توسط کاپوت پوشانده شده است. تعمیر و نگهداری این قطعه توسط اهرمی در دماغه خودرو انجام می شود تا کاپوت در هنگام حرکت بی جهت باز نشود. سیلندر، باطری، کامپیوتر و... از تجهیزات ارزشمند داخل محفظه موتور هستند که برای سارقان نیز مهم هستند. و سارقان حرفه ای مهارت کافی برای سرقت این قسمت از اموال خودرو را دارند.

در خودروهایی که تولید داخل هستند معمولاً از پشت توری جلو پنجره می توان به سیستم تکیه گاه درب موتور دسترسی پیدا کرد و با کمترین فشار فنر نگهدارنده آن آزاد می شود. برای رفع این مشکل چندین شرکت وارد عمل شده و محافظ های مناسبی تهیه کرده اند. طراحی این محافظ ها با توجه به سیستم پشتیبانی در موتور هر خودرو ساخته شده و پس از بازکردن پیچ پشتیبانی سیستم، بر روی آن نصب می شود.

با قفل صفحه ضبط بدون نگرانی تجهیزات صوتی را در خودرو نصب کنید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، وسایل نقلیه به سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته نیز مجهز شده اند. هرچه این دستگاه ها پیشرفته تر باشند، ارزش و اهمیت آن ها بیشتر می شود. علاوه بر این، تنها مانع بین سارق و تجهیزات صوتی و تصویری خودرو، شیشه کم مقاومت خودرو است.

و این به سارقان دسترسی آسان به این دستگاه ها را می دهد. اگر سیستم پیشرفته ای روی خودروی خود نصب کرده اید تا نگران سرقت آن نباشید، از قفل پنل ضبط استفاده کنید.

با قفل کردن فرمان و قفل پدال احتمال سرقت را کاهش دهید

استفاده از قفل فرمان و قفل پدال که به درستی بسته شده اند، زمان سرقت را به تاخیر می اندازد و ممکن است به دلیل خطر بالای سرقت، سارقان را از سرقت وسیله نقلیه شما باز دارد. قفل فرمان از حرکت فرمان جلوگیری می کند و قفل پدال که بین پدال های کلاچ و ترمز قرار می گیرد از حرکت آن ها جلوگیری می کند.

 همچنین انواعی از قفل ها وجود دارند که هم به فرمان و هم به پدال ها متصل می شوند. دزد باید زمان زیادی را برای بازکردن قفل ها صرف کند و به خصوص برای بازکردن قفل پدال باید زیر داشبورد خم شود که باعث می شود در صورت رسیدن صاحب خودرو نتواند اطراف خود را ببیند و به سرعت فرار کند. .

قفل رینگ؛ محافظ ایمنی رینگ خودرو

قفل رینگ بیشتر برای رانندگانی استفاده می شود که به تازگی لاستیک خود را تعویض کرده اند و از لاستیک نو استفاده می کنند. این قفل ها در دو مدل در بازار موجود می باشد. مدل اول که ساده تر هم هست مانند پیچ ​​چرخ است اما این ویژگی را دارد که با آچار چرخ معمولی باز نمی شود.

و برای بیرون آمدن به یک ابزار مخصوص برای آن پیچ نیاز دارید. مدل دوم این قفل ها به صورت چنگال ساخته شده است. در صورت استفاده، محافظت از لاستیک و رینگ به طور همزمان انجام می شود.

قفل زاپاس و حفظ امنیت لاستیک زاپاس خودرو

سرقت لاستیک زاپاس از سری سرقت هایی است که متاسفانه آمار بالایی دارد. در اکثر خودروهایی که فضای کافی برای بار ندارند، خودروسازان لاستیک زاپاس را در انتهای خودرو و در فضای بیرونی اتاق قرار می دهند. در این صورت دسترسی به لاستیک زاپاس از زیر خودرو به راحتی امکان پذیر است.

البته حتی در خودروهایی که لاستیک آنها در محفظه بار قرار می گیرد نیز امکان سرقت وجود دارد. قفل زاپاس که در محل نگهداری لاستیک زاپاس نصب می شود، خطر سرقت آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ضد سرقت سیسنم برای حفظ ایمنی خودرو

در صورت استفاده از سیستم ضد سرقت، روشن کردن خودرو بدون کلید مخصوص بسیار مشکل می شود و سارقان دیگر نمی توانند خودروی شما را روشن کنند و در کمتر از ده ثانیه با اتصال دو سیم به هر جایی که می خواهند بروند. . به همین دلیل نصب سیستم ضد سرقت سرقت خودروی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

سیستم هشدار دهنده؛ هشدار نسبت به احتمال سرقت خودرو

سیستم اعلام سرقت با سیستم ضد سرقت متفاوت است. اگرچه هر دو برای جلوگیری از سرقت طراحی شده اند، اما عملکردهای متفاوتی دارند. قفل شده دزدی معمولا صدایی در نمی آورد و چراغ ها را روشن نمی کند و عملکرد آن اتوماتیک است. اما سیستم دزدگیر با هدف ترساندن سارق و جلوگیری از سرقت طراحی شده است و معمولا با چشمک زدن چراغ ها و ایجاد صدای بلند احتمال سرقت را به صاحب خودرو گوشزد می کنند.

 




:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: